mandag 28. mars 2011

Jeg har gjort en STOR tabbe:(

Jeg er så DUM! Jeg har bare lyst å legge meg ned å grine:(

I forbindelse med dette forsøket så gikk jeg på min ørtende pergotimekur og for å få en større slimhinne satte gynekologen min meg på progynovatabletter og jeg fikk beskjed om å stoppe med de på inseminasjonsdagen. Jeg synes dette var litt merkelig så jeg skrev en mail til CFC og spurte de den dagen jeg skulle slutte med de, men de har brukt 2 dager på å svare. Så dvs at jeg ikke har tatt de tablettene på 2-3 dager. Svaret jeg fikk var at jeg kommer til å få en "mens"blødning hvis jeg slutter på de...MØKK! Så med en gang jeg leste svaret så helte jeg innpå 2 tabletter. Men tror ikke det hjelper noe, for det har gått for mange dager siden forrige tablett.

Eneste bittelille håpet jeg har er at jeg har tatt hcg-støtte. Tok en pregnyl 36 timer før inseminasjonen, + en ny en igår kveld. Også ta en på onsdag (såfremt jeg ikke begynner å blø)! FAEN altså!!! Nå er jeg drittlei!

Jeg er drittlei alle hormoner og dritt jeg stapper i meg, og at jeg nå har klart å kødde det til! Så nå kommer jeg til å være superengstelig hver gang jeg går på do, om jeg har begynt å blø eller ikke!

Jaja, game over for meg! Nå blir det ikke noen flere forsøk før om flere måneder:(

5 kommentarer:

  1. Sender deg en trøsteklem jeg!
    Vet ikke helt hva jeg skal si eller gjøre...
    Vet jo hvor mye du hadde sett frem til dette nå!
    Skal krysse det som krysses kan for at du ikke skal begynne å blø og at dette går bra ! ;)

    Klem

    SvarSlett
  2. Men kjære søte deg da! Det er jo ikke du som har gjort noe dumt....Du har tydeligvis fått totalt feil beskjed fra gynekologen, og det kan du ikke klandre deg selv for.
    Håper at det går veien, og at du slipper flere turer til CFC.

    Store klemmer fra oss to. :o)

    SvarSlett
  3. Er det mulig med så forskjellige svar da..
    Da er det hvertfall ikke du som har gjort noe galt, men akkurat det du fikk beskjed om!!

    Forresten.. mente de at forsøket er mislykket dersom du ikke forsatte på tablettene?
    - eller bare at du ville få en blødning?
    Veit ihvertfall at i et svangerskap så trenger ikke en blødning ha noe å si..

    Skjønner du er kjempe trist og fortvila nå, syns så synd på deg!

    Mange klemmer.

    SvarSlett
  4. Søkte nettopp på felleskatalogen på progynova og det kom opp en hel del info der. Og det brukes veldig forskjellig. Jeg ble i alle fall ikke klok av alt som sto der. Men det er tydeligvis veldig vanlig at det forekommer en menstruasjonlignende blødning 2-4 dager etter siste dose.

    Men jeg fant dette: Skal ikke brukes ved graviditet eller amming. Hvis graviditet oppstår under behandlingen, skal behandlingen stanses umiddelbart.

    SvarSlett
  5. Vet at det egentlig ikke er min feil, bare fulgte det jeg fikk beskjed om - men er superirritert på meg selv at jeg ikke sjekket det ut bedre ettersom jeg hadde en dårlig følelse på det!

    Vet igrunn ikke om forsøket har gåttt i vasken selv om det skulle kommet en blødning- men vil tro det da!

    Krysser fingrene for at det ikke kommer noe blødning:)

    SvarSlett