onsdag 11. juli 2012

Riksen idag...

Man merker at det er juli og ferie ja...for på riksen var det bare meg og ei annen i gangen der. ALLE de andre gangene jeg har vært der så er det så og si fullt og jeg bruker ca 2 timer der pga mye venting. Denne gangen var det over på 20 minutter...rett inn til jordmor og rett inn til legen etterpå! Herlig:)

Hoven i føttene ja...og det er jeg. Men både urin og blodtrykk er bra så ingen svangerskapsforgiftning.(det trodde jeg heller ikke). Det er vel mer at jeg begynner å bli tung...jeg bærer jo faktisk på tilsammen ca 3 kg baby inni magen min:) Fikk beskjed om å begynne med støttestrømper og sitte med beina høyt!

Så der hadde du rett Tina:) Og ja...magen begynner å bli stoooor(ifølge meg iallfall). Målte magen hos jordmora idag og magen ligger på 32... altså 3 uker lenger på vei enn det jeg er! Er jo ikke så rart siden det faktisk er 2 inni der da! Begynner å få veldig vondt i ribbeina på høyre siden...gutten driver og sparker og gjør seg lang- AU! Jenta sitter fortsatt på rumpa!!

Ifølge jordmora så trodde ikke hun at jenta kom til å snu seg, siden hun har sitti på rumpa så lenge nå...men det KUNNE jo skje da. Håper virkelig det! Så vi pratet litt om setefødsel og keisersnitt osv idag. Jeg stiller meg ganske åpen til det meste, så lenge alt er trygt og jeg blir fulgt nøye med! Time will tell hvordan de kommer seg ut til slutt:)Men hvis fødsel skjer før uke 32 og hun sitter på rumpa så blir det keisersnitt, for da er hun ikke stor nok til å tåle en setefødsel!

Neste time på Riksen er neste torsdag...da er det UL + måling av livmorhalsen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar