onsdag 15. august 2012

34 uker igår- og litt action...

Igår nådde jeg siste delmål- 34 uker! Hadde jeg faktisk ikke trodd når jeg ble lagt inn på Riksen for 4 uker siden! Men JIPPI - I made it:)

Jeg er sååååå hoven...jeg har absolutt ingen ankler...nesten ikke tær heller, og nå begynner knærne og bli borte! Hvor skal dette ende?? De følger nøye med hver dag på blodprøver og urinprøver ifht begynnende svangerskapsforgiftning- det er bra!!! Edit: har gått opp 2,5 kg til i løpet av 2 dager bare...holy shit altså!!!

Over til action:
Igår hadde jeg rimelig mye murringer...hatt ganske mye de siste dagene, men igår tok det seg opp. Begynte å gjøre veeeeeldig som mensenvondt(og det er vondt det)! Etter et par timer med mye vondt og tak sa jeg ifra da...og de tok en ny CTG, og jeg hadde tak ca hvert 5 minutt. Så da ble jeg trilla ned ifht å sjekke livmorhalsen(om fødselen var igang og vi måtte ta keisersnitt der og da). Hele meg skalv under UL, tror ikke jeg var helt forberedt på dette. Men den var lukket og fin... så jeg fikk beskjed om å holde senga, fikk paracet også skulle vi se an. Men med paracet innabords og greys på tv så dabbet det av og jeg sov godt i natt.

Nå har jeg stått opp og merker at dette kommer nok til å bli en like slitsom dag med mye vondt....

5 kommentarer:

  1. Tenk - du har vært på Riksen i 4 uker! Og, hvis babyene kommer nå, så gjør det ingenting!

    Godt alt så fint ut, og at du får ruge litt lengre! Blir det ks uansett? Eller skal du prøve vaginalt først?

    SvarSlett
  2. Det blir mest sannsynlig keisersnitt... så har begynt å forberede meg mentalt på det:)

    Ja tenk, 4 uker....helt utrolig. Gått sakte-fort om hverandre!!!:)

    SvarSlett
  3. Flink du er!
    ja, det er mange kilo, himmel, heldigvis er ikke det noe å tenke på i forhold til tiden etterpå, men skjønner det er tungt og vondt!
    Blir veldig spennende dagene framover.. venter dem til fødselen er i gang med å ta keisersnitt eller har de satt en dato hvis ikke fødselen har startet innen da og da?
    Håper du har hatt en fin dag!
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Frfem til for 2 1/2 uke siden hadde jeg bare gått opp 13 kg og var meget fornøyd. Nå har jeg plutselig gått opp 26 kg... Glad det ikke er fett jeg, sånn at veldig mye går av fort:)

    De vil ikke planlegge noe snitt, fordi de vil ha gutten inne lengst mulig. Men nå har jeg veldig vondt pga vannet i kroppen. Så hvis det blir værre kommer jeg til å kreve en dato slik at jeg har noe å se frem til...for orker snart ikke dette mer!!! De vil helst at fødselen setter igang av seg selv og at de tar keisersnitt da....

    SvarSlett
  5. Oj,oj,oj.Så spennende da.Snart får du hilse på magetrollet :)
    Men uff,så vondt det høres ut å ha så hoven kropp da! :( Godt de passer godt på deg da :)
    Lykke til videre,og håper event ks går kjempefint,og at du kommer deg fort igjen etterpå :)

    SvarSlett