onsdag 27. juni 2012

Vel hjemme fra Kiel- med splitter ny barnevogn

Jeg har vært på båttur med en venninne, jeg elsker båtturen til Kiel...masse god mat, show, spaavdelingen med boblebad og massasjestoler, og rett og slett bare å kose seg:)

Når vi kom i land i Kiel så tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut om det var noe barnebutikk der(hadde lest på nett at det fantes noe i gågata), så jeg gikk dit og leita. Fant ingenting. Spurte noen som bodde der, og den var lagt ned, men han viste meg til en annen butikk som lå i en liten sidegate. Butikken heter Baby-Garage. Og gjett hva jeg fant der. Jo nemlig TFK tvillingvogna- og de hadde den i svart. Så jeg har da kjøpt vogna, + 2 hardbagger+ adapter til baggene+ regntrekk til baggene+ regntrekk til sportsdelen + koppholder. Og for alt dette betalt jeg ca 100 euro=7 500 kr. MEN fordelen med å handle i Tyskland er jo at man får tilbake momsen, på 19 %. Så på teminalen i kiel måtte jeg få et stempel på kvitteringen, og inni båten gikk jeg med kvitteringen til informasjonen, og fikk tilbake 1100 kr. Så totalt kom alt på 6400 kr. For å ikke måtte fortolle det så må man handle for under 6000 kr. Så jeg delte opp kvitteringen i 2 når jeg handlet, med hjelp fra butikkmannen, så den ene kvitteringen var i mitt navn, og den andre i venninna mi sitt navn. Smart!

Så nå har jeg fått øvd meg på hvordan det er å kjøre tvillingvogn, og det er ikke bare bare. Hehe! Jeg er ikke vant til å måtte se etter hvor heisen er hele tiden f.eks. Men øvelse gjør vel mester etterhvert vil jeg tro!

Men jeg er iallfall superglad, for et kupp!!!!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar