lørdag 21. juli 2012

Sliten

Igår gikk dagen relativt greit... de begynte dagen min ganske så tidlig - kl 8. Her er det ikke snakk om å få sove lenger for å få tiden til å gå nei:)

Kl 8 kom ei inn og skulle ta blodprøver av meg. Så la jeg meg for å sove igjen. 15 min etter kommer det 2 stk inn og skal hilse på og spørre om diverse. Måle tempen. Måtte fylle ut et ark. Fikk frokost. Fikk lungemodningssprøyte. Og vips så var kl 10.

Bestefar var på besøk!

Samboern var på besøk!

I løpet av dagen hadde jeg en del kynnere ...men i 17 tiden tok de seg opp...hadde bare et par minutter pause mellom hver kynner og + at jeg fikk mer og mer mensenmurringer. Så kl 19 ringte jeg på personalet. Så da ble det satt riedempende drypp. Hun dama bomma 2 ganger - AU! Er ikke noe godt å sette sånn kanyle på hånda.... 3 gangen klarte hun det!! Heldigvis!

Etter en liten stund på drypp ble det mye bedre.

Fikk ikke sove med en gang pga hodepine. Så ble vel ca midnatt før ole lukkøye kom til meg.

Kl 2 peip dryppemaskinen- trengte ny ampulle. Tok paracet for hodepinene. Sovnet vel rundt 2.30.

Våknet kl 5 og hadde masse kynnere igjen, og mensenmurringer. Kom med 5 min mellomrom ca. Ringte på de kl 7. Fikk 1 gram paracet. Da roet det seg bittelitt. Sovnet vel kanskje rundt 7.45. Kl 8.10 kom en jordmor inn for å høre hvordan det gikk med meg- blah. 25 min søvn.

Så var det frokost - og nå har dagen begynt!!

SLITEN! må ta meg en dupp idag kjenner jeg! og alvoret har begynt å sige inn. Kanskje det bare står om dager at jeg klarer å holde de inni magen. Men jeg HÅPER på uker. Riedempende drypp som jeg får nå er det eneste de har for å evt stoppe fødsel. Hvis det ikke funker så funker ingenting. Satser på at det funker:) Skal ha det i 2 døgn!!!

4 kommentarer:

  1. Masse lykke til i dagene fremover. krysser alt som krysses kan for at de små holder seg inne I DAG...Du har gått til uke 30 å det er jo en seier når det er tvillinger i magen!
    Kynnere er helt vanlig i disse tider av svangerskapet så kan være kroppen roer seg etterhvert.

    SvarSlett
  2. huff, hørtes ut som et virkelig slitsomt døgn..:|

    Hva gjør de etter de to døgna med riedempende hvis det starter opp igjen? Får du nytt eller har det ikke noen virkning lenger hvis du får det hele veien?..

    Håper med deg om at de blir inne litt mer enn bare noen dager, helst mye mer..:)

    SvarSlett
  3. Man får bare riedempende i 2 døgn....og hvis det setter igang etter det så får jeg ikke mer!! Så får håpe de 2 døgna gjør susen, og at det stopper helt opp!!!:)

    SvarSlett
  4. Uff det her hørtes ikke bra ut. Håper det roer seg, men sjansen er kanskje liten?
    Går kanskje an å si ifra at om det ikke er noen viktige prøver som skal tas eller noen spesielle rutiner så MÅ de ikke vekke deg... Søvn er utrolig viktig og uansett hvordan dagene framover forløper seg så trenger du søvnen din!
    klemmer

    SvarSlett