torsdag 21. juni 2012

Riksen igår...

Igår var det Riksen-dag igjen...fra uke 6 har jeg vært der annenhver uke. Fra og med uke 30 skal jeg dit hver uke! Synes det er helt greit jeg, å bli fulgt opp nøye og ofte...passe på at alt går bra!

Igår sjekket jeg livmorhalsen igjen(4 uker siden sist). Forrige gang var den på 4 cm, lang og fin- og lukket. Denne gangen var den fortsatt 4 cm - MEN den sviktet 1 cm når jeg hostet og når hun trykte på magen. Så jeg fikk streng beskjed om at nå må jeg begynne å ta ting med ro. Det var ikke alarmerende, men nok til å tenke over alt jeg gjør. Hvile masse, ikke bære tungt, løfte tungt, stå rett opp og ned masse osv. Jeg er skyldig i alt det der!!! Så nå må jeg skjerpe meg!!!

Som hun sa, det er noen viktige uker fremover at de blir i magen...iallfall frem til uke 30-32!

Hun sjekket fort om hjertene slo- og det gjorde de jo;) Og da fikk jeg bekreftet det jeg kjenner veeeeldig godt, at jenta sitter i sete og sparker meg på blæra. Håper hun snur seg snart!

Imorgen skal vi på Riksen igjen til hjertelegen- gleder meg til det. De skal sjekke hjertet grundig, + måle vekst på barna+ satt av masse tid til spørsmål osv fra oss. Sykepleieren som jobber på avdelinga når ungene er født kommer også til å være der imorgen, så vi kan spørre om alt vi lurer på ifht hva som kommer til å skje etter de er født!

3 kommentarer:

  1. Sikkert veldig begtyggende med god oppfølging da :)

    SvarSlett
  2. Sikkert veldig begtyggende med god oppfølging da :)

    SvarSlett
  3. Sikkert veldig begtyggende med god oppfølging da :)

    SvarSlett