torsdag 24. februar 2011

Uuuuups - Købentur imorgen

Var hos gynekologen idag tidlig, og der hadde det skjedd mye på 10 dager ja. Er ikke så rart i at det har sprengt en del i eggstokkene de siste dagene - for der var det 3 store follikler på 20 mm og 1 på 18 mm og mange små. Slimhinnen var bare på 4 mm - men regner med at den vokser seg til nå som jeg har tatt pregnyl, den har alltid gjort det de andre gangene iallfall. Så denne gangen blir det altså inseminasjon på syklusdag 11!

Ble ganske paff når jeg skjønnte at jeg må nedover imorgen, istedefor søndag/mandag! Så nå må jeg bestille buss tur/retur, blir ingen fly denne gangen heller for de var dyre.

Kjenner at jeg har skikkelig dårlig samvittighet ifht jobb, og fikk litt pes når jeg sa ifra at jeg er sykemeldt i 2 uker fra og med imorgen av de andre på jobb. Skjønner jo igrunn det , på en måte, for når man jobber i bhg er man avhengig av "hvor mange hender man er på jobb"... og når jeg har vært en del sykemeldt de siste månedene så skjønner jeg jo frustrasjonen. Men på en annen side så må jeg jo tenke på meg selv, og det er superstress på jobb. Ikke så bra når jeg driver med det jeg driver med! Så nå har jeg en skikkelig vond klump inni magen og hater å måtte juge til alle rundt meg. Det gikk greit i begynnelsen, men ettersom det har gått over 1 år og det fortsatt ikke er noe spire i magen, så er det begynt å bli hardere og hardere å "juge"! Kanskje jeg skal fortelle NOE til sjefen. Jeg er så usikker!!!
Jeg føler også veldig mye på det at jeg fortsatt er i prøvetiden ifht fast ansettelse. Begynte 1 august men prøvetiden ble forlenget pga at jeg har vært sykemeldt en del. Når jeg er på jobb så jobber jeg jo rævva av meg og gjør en jobb for 2 stk, men er sykemeldinger en grunn for oppsigelse??

Merker iallfall at det er et pes å være meg om dagen:(

3 kommentarer:

  1. Oi, hu hei hvor det går..
    Da er det bare å ønske lykke til igjen, (og måtte det bli siste gangen!!) Neste gang jeg sier lykke til må være for fødsel, eller fordi du er så kvalm :)

    Skjønner det er vanskelig med jobben din.
    Siden du ikke kjenner henne så godt så kan man ikke vite helt hva hun syns om prosjektet for det første, eller om hun vil "godta" at det er derfor du sykemelder deg..
    Eller så kan det jo gå helt andre veien.. Kanskje hun har sliti i mange år med å bli gravid og forstår deg med en gang?
    Kanskje bringe temaet litt på bane i det små? Føle litt på hvor du har henne..

    Ikke tenk mer på det her nå, for forhåpentligvis trenger du ikke fler sykemeldinger, så ta heller den problemstillinga da..

    Nå - kos deg med egga dine og tenk gode tanker!

    Igjen.. lykke til!

    Klemmer fra Tina

    SvarSlett
  2. Tusen takk for gode ord Tina:) Jeg vet jo litt hvor jeg har henne for det ble snakk om dette på pauserommet (det er 2 gravide på jobb) og i samtalen sa sjefen det at hvis man ville bli gravid med ikke fikk det til, da har man det jo helt jævlig. Hun har aldri sliti med å bli graivd, fikk begge barna på 1 forsøk - som hun har sagt selv. Men har bestemt meg for å fortelle det, for samvittigheten min er skikkelig skikkelig dårlig nå og jeg føler meg helt drit. Kan jo ikke gå å føle det sånn hver gang jeg blir sykemeldt.

    Og tvi tvi - kanskje det blir firlinger på meg denne gangen;) haha

    Fornøyd bare jeg får en jeg;)

    SvarSlett
  3. Jeg fortalte det til min sjef for noen uker siden og har fått bare positivt tilbake. Når jeg skal til Danmark nå får jeg kanskje to dager permisjon MED lønn, iallefall en, kanskje jeg må ta ut en dag uten lønn. Jeg håper ikke det blir flere turer.

    SvarSlett